Continuon

Vandaag is ruim 2 uur de stroom bij ons uitgevallen. Hierdoor is natuurlijk onder andere onze diepvries ontdooid. Ik meen me te herinneren dat je vanaf een bepaalde tijdsduur recht had op een vergoeding als consument zijnde. De meest voor de hand liggende organisatie om te kijken, leek me de netwerkbeheerder,  continuon.

Hier is te vinden dat er een storing was: http://www.continuon.nl/actueel/actuelestoringen/index.jsp en ook de compensatieregeling: http://www.continuon.nl/binaries/Compensatieregeling%20E%26Gvs2_tcm86-34056.pdf.

Je kan zoeken op postcode en je krijgt dat alle storingen in jouw regio te zien. Dat is handig! Kan ik alle storingen hier in de buurt zien. Nou ja, het begrip regio vatten ze dus wel heel ruim op. Als ik mijn postcode invoer, krijg ik de storingen van Heerhugowaard, Alkmaar, Haarlem, Amsterdam, Amstelveen, Laren, Medemblik, Andijk, Callantsoog, Marken, Blaricum, Den Oever, Wieringerwerf, etc te zien. Mijn regio is dus kennelijk ‘Noord-Holland’. Lekker handig zoeken, een beetje ruimtelijker zoekfunctie zou wel erg handig zijn.

En dan de compensatieregeling die je kan vinden op de site. Die is pas echt duidelijk voor consumenten. Hij is mij in ieder geval helemaal duidelijk?! In welk net vond de onderbreking plaats? Het EHS-net, LS-net, MS-net, HS-net, heb ik een laagspanning, middelspanning of hoogspanning aansluiting? Hoe moet ik dat nou allemaal weten?

Dan maar naar het gedeelte speciaal voor consumenten. Via home>informatie op maat> consumenten. Daar zal ik vast alles vinden wat ik wil als consument! Speciaal voor mij op maat!

Laat ik dan beginnen met ‘Mijn gegevens’, misschien kan ik daar wel vinden of ik op een laagspanningsaansluiting op een HS-net heb? Maar nee, daar staat alleen maar als antwoord op elke vraag over wijzigingen in adres, etc: “Wijzigingen kunt u via de leverancier doorgeven aan Continuon Netbeheer.”, ok, dat lijkt me logisch.

Alleen het laatste vraag/antwoord op ‘Mijn gegevens’ is nogal raadselachtig voor me:
Wat moet ik doen als ik mijn EAN-code niet kan vinden op uw website?
Antwoord:  Generiek antwoord

Ik heb geen idee wat mijn EAN code is, maar als ik het niet kan vinden, luidt het hulpvaardige advies van Continuon ‘Generiek antwoord’. Nu maak ik me wel zorgen, zorgen over mijn EAN code. Wat is mijn EAN code? En bovenal: waar vind ik het generieke antwoord?

Nou ja, het is dus duidelijk, continuon is zeker niet voor consumenten zoals ik, ik ga wel naar de nuon site. Kijken of ik daar kan vinden wat mijn EAN code is en wat dat toch is.

Leave a Reply